Episod sebagai Chegu...













Selama 4 taun aku dok menimba ilmu cmne nk jd chegu akhirnya segala penat lelah sudah berakhir sebagai pelajar option pendidikan...kalo nak dikirakan 7 taun dah aku stdy..wow dh leh jd Doktor..tp cita2 aku bukan nk jd Dr..tp nak jadi pendidik..xkisahlah sebagai ckgu ke...pensyarah ke atau apa2 janji pendidik..walaupun sekarang hanya menjadi cikgu pelatih tapi banyak yang aku belajar dan banyak yang aku perlu aku belajar. Aku berhadapan dengan pelbagai ragam pelajar. Sek.Men.Keb Sultan Yussuf adalah sekolah pertama yang menjadi tempat untuk aku curahkan ilmu. Bukan calang2 sekolah tapi Sulta Perak pernah sekolah kat SYS ini..terkejut beruk aku bila dpt tau profil SYS..adakah aku mampu menjadi guru yang baik di SYS..apapun kita mesti positif xkiralah sebaik mana pelajar, sekolah dan staf si sekolah tersebut..chayokkk!!!! u can do it cikgu Rosniza....Seronok tau jd cikgu ni. kadang2 tensen kadang2 rasa gembira kadang2 rasa puas terutamanya apabila pelajar yang kurang baik apabila berubah menjadi baik setelah kita bimbing. Walaupun perubahan itu hanya sedikit tapi sangat berharga.
Selamat pagi cikgu!!!!itulah ucapan yang xlekang dari bibir pelajar. Ucapan itu membuat kita rasa dihormati dan ianya kadang2 mencipta senyuman buat aku sambil bermonolog "Dah jd cikgu aku skg ni...dulu punyalah aku nakal sangat..."xsangka akhirnya aku abes gak blaja..segala duka dan lara dpt diatasi dgn baek dengan pertolongan dan keberkatan dari ALLAH S.W.T...segala rezki adalh datang dariNYA...posting atau tidak sumenyer bergantung kpd ALLAH kita hanya mampu merancang dan DIA yang menentukan segalanya...aku berharap aku adalah diantara student UPSI yang bernasib baek itu...AMIN....

0 comments:



Post a Comment